فرازهایی از علم الارواح و معاد50

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

جستجوگر

یافته ها در جستجو

    امکانات وب

    برچسب ها

     

    فرازهایی از علم الارواح و معاد

    تهیه، تدوین، تنظیم:

    دکتر جهاندار مهر افشا

    فصل اول

    اصالت روح

    قسمت پنجاه و سوم

    ارتقاء ارواح به جهان بالاتر!

    موضوعی که بسیار قابل اهمیت است، آنست که دانسته شود آیا ارواح در جهان خود می توانند به سطوح بالاتری تکامل و ارتقاء حاصل نمایند؟

    در این مورد باید گفت: که ما هم از نظر عقاید اسلامی و هم از نظر توجه به علم جدید روحی این معنا را مورد بررسی قرار خواهیم داد، همچنان که می توان گفت: کسانی که از عالم دنیا گذشته و به عالم ارواح رهسپار می شوند چه بسا در اول به گروه مجرمین و خطاکاران محشور شده و در زمره ی آنها در آیند، یعنی بقول روانپژوهان بهمان طبقه اول جهان اثیری که جایگاه ارواح پلید است جای گزینند و یا به اصطلاح دیگر در عالم برهوت قرار گیرند، با اینحال ممکن است تحولی در پیش آید که آنان را به مقامی بالاتر ارتقاء دهد.

    همچنان امکان دارد که یکی از نزدیکان یا فرزندان یا دوستان از دنیا گذشته برای او کار خیری انجام دهند و به او دعا کنند و به نیابتش صدقه دهند و نماز بخوانند و روزه بگیرند یا حج بروند که این اعمال بسیار در ترفیع مقام روح در عالم ارواح موثر است.

    و باز امکان دارد که شخص متوفی در زمان حیات خودش در دنیا کاری انجام داده باشد که مدتی بعد از درگذشت او از دنیا مورد استفاده ی عموم قرار گیرد و نفعی به مردم رساند، و بسیار موارد دیگر است که موجب تخفیف جرم و گناهان شده بلکه سبب ترفیع مقام می شود.

    البته اینها وسائلی هستند که برای نجات از دنیا گذشتگان بسیار موثر بوده و بعید نیست که در جهان اثیری بدینوسیله برای آنها تغییر موضعی حاصل شود و آنان به منطقه مناسبتری خود را جایگزین نمایند (همانطور که قبلاً اشاره شد برای ارواح نسبت به مقام و منزلت آنها طبقه بندی و مناطق بسیار است).

    و این موضوع هم از نظر علم جدید روحی مورد بحث بعضی از روانپژوهان بزرگ قرار گرفته که در اینجا به قسمتی از گفتار «فندلای» مدیر انجمن روحی بین المللی در لندن می پردازیم.

    این دانشمند درباره ی جهان ارواح پس از شرحی بتفصیل گفته است: تغییر مکان یا اقامت برای ارواح به آن معنا می باشد که ما در این جهان می فهمیم و نسبت به عقل در مقر جدید خود صدق می کند، بلکه وضع عقل در آن جهان بواسطه تغییر ارتعاشات موجی تغییر می کند، یعنی وجود و تجلی آن جهان اثیری منطق با امواجی می شود که از حیث درجه ارتعاش، با امواج عقل مطابقت دارد.

    عقل بوسیله تحولی که برای ایصال به ارتقاء بوجود می آید می تواند به مقام بالاتری راه یابد. حرکت در هر سطحی ازحیات که عقل پس از مرگ به آن سطح صعود می کند برایش امکان دارد. حتی حرکت عقل پس از مرگ و صعود به جهان اثیری سریعتر هم می شود ولی چیزی که عقل نمی تواند در آن سطح انجام دهد این است که نمی تواند به سطحی بالاتر از عالم اثیری برود، ولی می تواند ارتعاشات امواج خود را پائین تر بیاورد تا بتواند به جهان فیزیکی مربوط شود.

    و این گفتار از همان مطالبی است که همه ارواح هنگام ارتباط با زنده ها می گویند: که ارواح مترقی هنگامی که جهت انجام خدمات یا مساعدت به انسانهای روی زمین اراده می کنند به جهان فیزیکی بیایند قدرت این را دارند که با اراده و تفکر درجه ارتعاشات امواج خود را کمتر سازند بطوری که متناسب با درجه ارتعاش امواج مواد موجود در سطح فیزیکی باشد.

    ولی باید توجه داشت: هنگامی ارواح می توانند از جهان پائین اثیری به جهان بالاتر از جهان خود بروند که امواج عقلی جسم اثیری آنها در اثر هر عاملی که امکان دارد تکامل و ارتقاء پیدا کرده درجه ارتعاش امواج آنها متناسب با درجه ارتعاش امواج سطح بالاتر باشد.

    از این معنا چنین نتیجه گرفته می شود که امواج عقلی جسم اثیری هر روح در اثر ارتباط با عوالم روحی دیگران در زمین که برای او کار خیر انجام می دهند آمادگی برای ارتقاء به مقام مناسبتری پیدا می کند، و لذا باید زندگان با هر وسیله که می توانند امواج عقلی جسم اثیری مردگان را بالا برند و توجه آنها را برای ارتقاء به مقام بالاتر جلب نمایند.

    این نکته را هم باید کاملاً توجه داشت: آنچه را که در ارتباط عقلی روانپژوهان متذکر شده اند چنین است که می گویند: همه چیز انسان در جهان ارواح تحول پیدا می کند ولی اگر عقل جامد باشد همه چیز او جامد می ماند؛ آیا در موجودات زمینی هم وضع بدین منوال نیست؟

    بنابراین جهان آنجا مانند جهان اینجاست، نادان هم در این جهان نادان است و هم در آن جهان تا زمانی که به نادانی خود غلبه کند ومعرفتی را که برایش لازم است بتدریج بدست آورد. اگر روح دارای عادت خاص و یا عقب ماندگی باشد این تحول برایش خیلی وقت می خواهد، ولی اگر دارای استعداد پاکیزه از ناحیه هوش و ادراک باشد بطور سریع و واضح در راه پیشرفت قدم بر می دارد، وبا آنکه راه کسب معرفت در جهان ارواح هم به وسائلی میسر است، بعضی از ارواح پیشرفت و تکامل تدریجی خود را از طریق توجه دائمی به حوادث زمینی خود بدست می آورند.

    در اینجا برای نگارنده (مهر افشا) این توجه حاصل گردید که در هر حال چگونگی حیات در جهان ارواح و برزخی بستگی به شعور و نادانی افراد بهمان مراتبی دارد که در زندگانی دنیائی آنان موثر بوده است، بلاشک هر فرد دانا و عالم و با شعور که از این عالم دنیا قدم به عالم ارواح می گذارند زندگانی او در آنجا مرفه تر و لذت بخش تر است، یعنی فرد دانا که می داند باید در زندگانی دنیائی خود اعمال صالح انجام دهد و در واقع آسایش حیات برزخی خود را تأمین نماید.

    ای مردم دنیا- سعی کنید در این جهان دانا باشید، در این جهام معرفت حاصل نمائید، هر چه می توانید از اوضاع و احوال عالم برزخ اطلاع حاصل نمائید، امواج عقلی جسم اثیری خود را بالا ببرید، سعی کنید نادان نمیرید، خدا می داند همانطور که گفته شد اگر از این جهان نادان بروید در آن جهان هم نادان هستید، عقل خود را از راه مطالعه درباره شناخت روح وعالم آخرت تقویت کنید، نگوئید فردا هر طور که می خواهد بشود، شما در این دنیا باید برای تأمین زندگانی جاوید و همبستگی خود کسب معرفت وتحصیل علم نمائید. نکند شما برای همیشه نادان بمانید، اقلاً به گفته حقتعالی توجه نمائید که فرمود:

    قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون (زمر/9)

    بگو آیا آنان که می دانند با آنان که نمی دانند یکسانند.

    هرگز یکسان نیستند، نه تنها در این دنیا برابر نیستند بلکه در دار آخرت هم با هم تفاوت دارند!

    حقاً شما خود انصاف دهید اگر کسی در این دنیا در حد کمی از دانش روحی اطلاع داشته باشد آیا درجه و مقام و حالاتش بهتر نیست از کسی که بی خبر و بی اطلاع از عالم ارواح بوده و نادان از دنیا رفته است. اگر درست در این معنا قضاوت کردید پس سعی کنید تا هر چه می توانید از این دانش بزرگ اگرچه به مقدار اندک هم که باشد معرفت حاصل نمائید!

    امیدوارم بنده نیز سهمی در حد بضاعتم در انتقال این اطلاعات در این وبلاگ داشته و از دعائی مرا محروم نسازید.

    مهر افشا

    گزارش های مستند از سراسر جهان در رابطه با پیام و خواسته های ارواح

    تهیه، تدوین و تنظیم:

    دکتر جهاندار مهر افشا

    Image result for ‫ارواح‬‎

    قسمت  بیستم

    تجربه ی مشترک

    تحقیق ادامه دارد. اما اکنون هسته ی اصلی این تجربه که توسط هزاران نفر گزارش شده به اثبات رسیده است. بعضیها در نزدیکی مرگ کالبد خود را ترک می کنند واز فاصله ناظر وجود خود هستند. بعد به تونلی وارد می شوند و بسوی نوری در انتهای آن پیش می روند.به محض رسیدن به نور با موجودی شگفت انگیز روبه رو می شوند و احساس محبتی عمیق آنها را در بر می گیرد خاطراتی فراموش شده زنده می شود وسرانجام باز می گردند.

    در مضمون این ماجرا تفاوت هایی وجود دارد. اما بر طبق نظریه محققان (N.D.E) صرف نظر از مذهب، سن و سال و فرهنگ اشخاصی که آنرا تجربه می کنند الگوی مشخصی دارد.اگرچه اکنون بعضیها با مطالعه تجربه دیگران می دانند تجربه ی نزدیکی به مرگ چگونه چیزی است، اما باید دانست هنگامی که دکتر مودی کارش را آغاز کرد.

    هیچگونه نوشته چاپ شده ای در این زمینه وجود نداشت. ولی خیلیها داستانی مشابه را تعریف می کردند.

    اما همگان باور ندارند که (N.D.E) براستی تجربه ای از مرگ است. بعضی از محققان اعتقاد دارند که این نوعی تجربه ی عصبی فیزیولوژیک است. به اضافه اندکی هوش و مقدار زیادی برنامه ریزی فکری و در حقیقت آخرین جهش مغز و حافظه ی تخیلی ما.

    آنها این نظریه را ارائه می دهند که تمام تجربه های خوشایند و اقناع کننده ای که در آن حالت آزموده می شود چیزی نیست مگر آرزوهای عمیق ما که بصورت تصاویر زنده مجسم می شود. جرقه ی ناچیزی در آگاهی- که هنوز در بدن شخص محتضر وجود دارد- فیلنامه ی دلبخواهی را پیش چشم ما می آورد.

    شاید آگاهی، اندکی بعد از مرگ هم دوام می آورد، و این تجربه مکانیسمی است نهفته در درون مغزها تا وحشت مواجهه با مرگ را تخفیف دهد. اما اینگونه فرضیه ها برای کسانی که تجربه ی (N.D.E) را از سر گذرانده اند- و بر اثر آن زندگیشان عمیقاً دگرگون شده- بسیار موهن و آزارنده است. بنظر آنها (N.D.E) تجربه ای متعالی است که در طی آن به خدا نزدیک شده اند.

    در نتیجه ی پیشرفت های های پزشکی، تعداد کسانی که از (N.D.E) سخن می گویند رو به مرگ افزایش نهاده. پیشرفت های پزشکی ما را به مرحله ای رسانده که قادر هستیم به مرگ- و احتمالاً به آن سوی مرگ- با روش های علمی و منطقی بنگریم کاری که قبلاً ناممکن بود.

    باید بخاطر داشت تجربه ی نزدیکی به مرگ با تجربه بعد از مرگ بسیار متفاوت است.

    تنهامردگان می توانند تجربه ی بعد از مرگ را بیازمایند. برای زندگان آنچه اتفاق می افتد موضوع ایمان است ولاغیر.

    در سال های گذشته مرگ به معنای بند آمدن علایم حیاتی: ضربان قلب و تنفس بود. اکنون اطباء تشخیص داده اند که مرگ یک جریان یا واقعه ی آنی نیست. زندگی حتی بعد از توقف ضربان قلب و تنفس هنوز ادامه دارد. شوک الکتریکی می تواند ماهیچه های قلب را دوباره به کار بیندازد وتنفس مصنوعی ریه ها را فعال کند. اگر جریان خون به مغز، مدتی طولانی بند نیاید بازگشت به زندگی امکان پذیر است.

    ادامه دارد....

     

    نویسنده : بازدید : 3 تاريخ : سه شنبه 18 آبان 1395 ساعت: 9:06
    برچسب‌ها :
    اخبار و رسانه هاهنر و ادبیاترایانه و اینترنتعلم و فن آوریتجارت و اقتصاداندیشه و مذهبفوتو بلاگوبلاگ و وبلاگ نویسیفرهنگ و تاریخجامعه و سیاستورزشسرگرمی و طنزشخصیخانواده و زندگیسفر و توریسمفارسی زبان در دیگر کشورها